loader image
Skip to main content

In anul 2019 dupa mai bine de 6 ani de mers zilnic la birou imbracat la costum si cravata am fost oarecum constrans de circumstante sa incerc munca de acasa, inainte cu 1 an de toata nebunia generata la inceputul anului 2020.

Incepusem inca de pe atunci sa “predic” faptul ca eu nu am nevoie decat de un telefon, un laptop si o conexiune la internet ca sa imi fac treaba. Ajunsesem la un moment dat, datorita mobilitatii oferite de telefon ca anumite activitati ce tineau de back office sau uneori chiar telefoane directe cu clientii sa le fac din afara biroului, in pauza de pranz sau in timp ce eram iesit in oras la cumparaturi.

Cand am inceput activitatea pe cont propriu si am renuntat la pozitia pe care o ocupam ca adminitrator al unei agentii de recrutare, pe langa faptul ca a fost unul dintre cele mai dificile momente din cariera mea profesionala m-am vazut pus in situatia sa imi transform apartamentul in birou de agentie de recrutare pentru a-mi asigura continuitatea financiara.

Asftel distanta birou pat o parcurgeam in mai putin de 2 secunde pentru ca aveam un birou instalat chiar in dormitor.

Acesta era unul dintre primele si principalele avantaje pe care le-am resimtit imediat, faptul ca nu mai pierdeam 2 ore din zi pe drum pentru a ajunge la birou si a ma intoarce de la birou.

Dezavantajul era ca mie imi placea sa merg la birou, una dintre activitatile mele preferate ca recruiter si manager de agentie era sa tin interviuri si sa ma intalnesc cu clientii pentru negocieri. Ma bucuram de asemenea de timpul petrecut cu echipa.

Deviza mea era sa imi fac un prieten nou in fiecare zi prin oamenii pe care reuseam sa ii cunosc in persoana.

Recrutatul remote 100% m-a pus in postura de a-mi ascuti foarte bine urechile vizavi de tonul, vocabularul si atitudinea candidatilor ceea ce il pot considera un avantaj. Nu cred ca mi-as fi putut antrena desavarsit urechea sa ascult si sa identific viitorii angajati daca nu as fi trecut prin experienta de 1 an a muncii de acasa.

In plus nu mai trebuia sa investesc atat de mult timp sa ma pregatesc sa ies din casa si in incercarea de a arata impecabil pentru candidati si clienti.

Pe de alta parte sedentarismul imi inducea o stare de moleseala si de “oricum acum am mai mult timp ca inainte” asa ca amanam anumite taskuri care nu erau urgente ajungand in cele din urma sa trag de mine pentru a le duce pana la capat ca sa pot dormi cu constiinta impacata ca am dat 100%.

O zi obisnuita de munca se prelungea uneori si pana la 10-11:00 noaptea, ceea ce pe plan personal nu era tocmai de dorit.

Una peste alta a trebuit sa-mi recunosc ca sunt o persoana comoda si ca imi convenea de minune sa ma trezesc atunci cand eram chiar odihnit, sa iau micul dejun in liniste si daca nu erau urgente sa imi incep activitatea atunci cand eram pe deplinit incarcat.

Am reusit astfel sa inteleg beneficiile ambelor medii de lucru si sa ma adaptez relativ repede la noile conditii ajungand sa mi se para in cele din urma distractiv si chiar sa imi aduc colegii de munca la mine acasa pentru traininguri sau sesiuni de lucru scurte dar intense de 2 pana la 3 ore cat sa reusim sa ne sincronizam eforturile si sa pastram o nota de promptitudine si profesionalism in activitate.

Unul dintre colegii mei isi instalase biroul in balcon, altul in living in timp ce eu lucram din dormitor. Bucataria era de obicei locul in care lucrau fetele la o distanta sigura de tot ce insemna instrument de gatit ca mai apoi sa fie locul in care ne adunam cu totii in pauze sa facem schimb de informatii sa tinem mini traininguri si sa lamurim tot ce era de lamurit pe parcurs si incele din urma sa gatim si sa mancam :)!

In scurt timp am realizat cu totii ca nu era atat de important locul de unde lucram, ca profesionalismul tine mai degraba de comuncarea eficienta si ca cei mai importanti sunt oamenii alaturi de care lucrezi si calitatea relatiilor pe care le ai cu ei.

Intr-un moment de varf, intr-un apartament cu 4 camere am reusit sa jonglam pe o perioada de 2 saptamani cu o echipa de 18 colegi si colaboratori si sa procesam un volum de cateva sute de candidati in ture de cate 2-3 ore dimineata sau dupa amiaza si o medie de 4-6 persoane pe zi. Restul activitatii se desfasura remote – remote adica acasa la ei.

Au fost si persoane carora intreaga activitate li s-a parut o gluma dar banii pe care ii castigam erau destul de seriosi.

Cred ca depinde de fiecare in parte cat poate fi de degajat cu privire la mediul de lucru dar in cele din urma cateva lucruri sunt esentiale pentru asigurarea performantei in echipa indiferent daca lucrezi de la birou sau de acasa:

1. – sa cunosti ordinea prioritatilor in activitatea firmei si sa delegi corespunzator sarcinile echipei;

2. – sa comuni atat la nivel de grup cat si individual cu echipa pentru a asigura calitatea relatiilor de munca;

3. – sa ai capacitatea sa te organizezi atat ca program cat si ca rutina zilnica, respectiv sa identifici acele activitati care aduc bani si sa te asiguri ca sunt executate cu prioritate atat la nivel de grup cat si individual.

4. – sa fii dispus ca pentru cateva ore pe zi sa transformi locuinta ta intr-un birou la modul cel mai serios posibil;

5. – sa stii cand sa te opresti din munca si sa-ti retransformi casa in loc de odihna si relaxare.

6. – sa stablesti impreuna cu cei care te viziteaza un set de reguli de baza prin care sa te asiguri ca intimitatea nu iti este incalcata iar tu nu comiti abuzuri din zona “sunt la mine acasa si fac ce vreau”.

In esenta respectand cele 6 reguli de mai sus poti lucra din orice spatiu indiferent daca este birou, casa, zona de camping, malul unui rau etc.

Din fericire tehnologia ne permite sa experimentam munca indiferent de locatie trebuie in fond doar sa iti adaptezi rutina la noul mediu si sa adopti o atitudine de “on the go” (din mers) ca sa poti fi la fel de eficient in activitate.

Munca remote te pune in postura de a elimina timpii morti de la birou la maximum, in timp ce munca de la birou te pune in postura de a aprecia relatiile interpersonale la adevarata lor valoare si de a elimina la maximum interactiunile neproductive.

Viitorul arata o activitate impartita intre sarcinile de la birou si munca pentru acasa.

Din fericire oamenii au antrenamentul temelor pentru acasa din scoala ceea ce le confera acces la o flexibilitate deja existenta in tipologia comportamentala.

Remote sau la birou, the job needs to be done in order to get paid so keep going :)!

Leave a Reply