Skip to main content

Astazi, social media este o parte cotidiana din viata noastra iar verificarea feed-urilor sociale ar putea fi unul dintre primele lucruri pe care le faci in fiecare zi.
Social media nu este doar pentru viata personala, ajutandu-ne sa ne conectam cu prietenii si sa imparasim experiente – poate fi un atu valoros atunci cand faceti urmatorul pas in cariera.
Multe companii folosesc social media ca un instrument de recrutare pentru gasirea si screening-ul potentialilor noi angajati.

Cand vine vorba de gasirea unui job nou, iata doua motive pentru care ar trebui sa ai un profil de social media corespunzator:

1.  Social media ofera angajatorilor o perspectiva asupra candidatilor.

Profilurile de social media pot oferi recrutorilor o perspectiva asupra personalitatii unui candidat, a nivelului de implicare in industrie si a compatibilitatii cu cultura, misiunea si valorile companiei.
Atunci cand companiile cauta noi angajati, acestea cauta pe cineva care sa se incadreze in cultura de lucru existenta si in dinamica echipei. Paginile si grupurile pe care le urmariti, lucrurile pe care le postati si distribuiti, comentariile pe care le faceti pot oferi recrutorilor o impresie despre personalitatea si valorile dvs.

2.  Screening-ul prin intermediul retelelor de socializare reprezinta acum o parte esentiala a procesului de recrutare – candidatii fara profiluri sociale ar putea ramane marginalizati.

Mai mult de 90% dintre companii folosesc social media pentru angajare, in principal prin Facebook, Twitter si LinkedIn.
Unul din trei angajatori au respins candidatii pe baza profilurilor lor de social media, asa ca veti dori sa va perfectionati profilul inainte de a incepe cautarea unui loc de munca.
Profilul de social media poate vorbi mai tare decat un CV simplu, asa ca este esential ca profilurile tale sa „se gandeasca” de doua ori la angajarea ta.
Pe langa utlizarea retelelor sociale pentru a evalua persoanele aflate in cautarea unui loc de munca in timpul procesului de angajare, recrutorii folosesc social media si pentru a gasi candidati pasivi( persoane care nu cauta in mod activ un nou loc de munca).
Deci, daca nu aveti inca un profil de social media profesional, ati putea pierde oferte de locuri de munca.

Mentineti-va profilurile sociale actualizate.

Nu prespupune ca un potential angajator iti va verifica doar profilul de Linkedin – desi este reteaua preferata pentru pana la 94% dintre recrutori, acesita vor accesa si alte retele cum ar fi Facebook si Twitter, chiar si Instagram si Youtube, in functie de piata si brand.
Din acest motiv, consecventa este importanta cand vine vorba de profilul de social media, pastrandu-va informatiile corecte si actualizate. Utilizati o fotografie curenta, un nume de utilizator consecvent si o adresa de email profesionala.

Asigurați-vă că comentariile și conținutul sunt adecvate.

De regula, daca nu te-ai simti confortabil sa spui un anumit comentariu unui manager sau coleg, probabil ca nu ar trebui sa impartasesti aceasta opinie nici pe retelele de socializare. Atunci cand va „curatati” profilurile, este recomandat sa verificati si postarile si activitatea mai veche, eliminand orice v-ar putea pune intr-o lumina negativa sau discutabila.

Evidentiaza-ti abilitatile si realizarile.

Fa-ti profilul un magnet pentru angajatori prin evidentierea realizarilor profesionale, impreuna cu abilitatile relevante si experienta de lucru. Adaugarea cuvintelor cheie relevante in profilul tau ii poate ajuta pe recrutori sa te gaseasca. Începeți prin a vă optimiza titlul profesional, care este cea mai indexată parte a profilului dvs., apoi adăugați cuvinte cheie în celelalte secțiuni ale profilului dvs., pentru a vă asigura că sunteți cât mai vizibil posibil pentru potențialii angajatori din industria dvs.

Alaturati-va grupurilor relevante pentru cariera.

Retelele sociale sunt pline de pagini si grupuri care va pot conecta cu profesionisti care impartasesc aceeasi viziune si va pot oferi informatii despre industrie. Desi nu-i rau sa tii pasul cu cateva grupuri „doar pentru distractie” (cui nu-i place videoclipurile cu pisici?), urmarirea unor comunitati relevante pentru cariera pe social media poate ajuta angajatorii sa construiasca o imagine a interesului si implicarii tale.

Pentru mai multe sfaturi de cariera, poti rasfoi blogul nostru aici.
Dacă aveți nevoie de ajutor pentru a vă actualiza CV-ul sau pentru a afla mai multe despre cele mai recente roluri ale noastre, contacteaza-ne la [email protected]rconsulting.ro sau vezi joburile disponibile la locuri de munca.

angajare
Cum te poate ajuta profilul de social media sa te angajezi

Leave a Reply